torstai 2. heinäkuuta 2015

Jos voisin olla niin kuin he... Epilogi


Minä kävelen ulos talosta.  Joku huutaa siellä.  He ovat ehkä löytäneet sen punaisesta lammikosta. He huutavat varmaan siksi, koska heitä pelottaa. Olen kuullut siitä, pelosta. Mitä se on? Minulle se on vain sana.


 Kenkäni ovat punaisessa ja sitä putoilee ruohikolle. Tip, tip, tip. Jätän tämän ruumiin ja muutun.
 Seison sateessa sen ihmisen mekko päällä. Lindan mekko. Minussa on sitä punaista. Käsissäni on punaista. Joka puolella on punaista. Muistan sen hetken, kun punaista suorastaan suihkusi niistä ja se toinen yritti huutaa. Toinen nukkui jo silloin.
 Minulla ei ole enää oikeaa ruumista. En ole enää oikea ihminen. En kai ole paha. Halusin vain olla niin kuin he.
 Se yksi näki, mikä minä olen. Kaikilla muillakin oli kyllä silmät ja minulle on sanottu, että silmillä nähdään. Siltikin vain yksi näki minut. Hän oli kuitenkin aivan liian altis.
 Ne eivät nähneet minua. Ne ihmiset, jotka löysivät minut. He eivät nähneet, mikä olen. Se ihminen näki kuitenkin. Se ihminen, joka jätti minut taloon. Se ihminen yritti hukuttaa minut, koska tiesi kuka minä olen. Hän ei kuitenkaan tiennyt, että minä en kuole. Minä en hukkunut vesisaaviin, enkä kuollut vaikka hän lopulta lähti ja jätti minut yksin siihen taloon ilman ruokaa. Ehkä hän pelkäsi.

En halua olla enää ruumiiton. Se sattuu. Sattuu vain niin paljon. Haluan olla oikea ihminen, niin kuin he.
 Se ihminen, joka yritti saada minut kuolemaan, ei tiennyt toistakaan asiaa. Minä voin olla kuka tahansa. Aivan kuka tahansa.

Minä luulen, että Lindaa pelotti.
 Minä muutun uudestaan. Tai en oikeastaan. Olen vain pienempi. Aivan kuin silloin, kun ne ihmiset löysivät minut. He alkoivat pitää kovaa ääntä. Ehkä hekin pelkäsivät.
 Minä lähden pienenä pois. Taivaalta putoaa vettä ja toivon, että tällä kertaa tulisin onnistumaan.

3 kommenttia:

  1. Eli voitko auttaa tyhmää, mikä tän Even idea oli? Mie en tajuu :-(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wut in the wut. Joku on kommentoinut tänne hämähäkinseittiä kasvavaan blogiin. Kissa pahoittelee ettei vastannut aiemmin.

      Idea? Jos siis ajat takaa että "mikä" Eve oli niin vastaus on, kuten taisin seuraavassa loppupölinässä mainita, jonkinlainen muodonmuuttaja. Muodonmuuttaja joka voi muuttua kuolleeksi ihmiseksi ja muodonmuuttaja joka ei ihan tajunnut mitä teki, halusi vain olla niin kuin muut. Olisin varmaan taustoittainut paremmin jos olisin nyt tuon tarinan tehnyt, tämähän on jo yli kaksi vuotta vanha ja ensimmäinen simstarinani (oneshottia lukuunottamatta yhtä) ikinä. Vai ymmärsinkö kysymyksen väärin?

      Poista
  2. Aa kiitti, ja juu, ymmärsit kysymyksen.

    VastaaPoista

Mielipiteesi on meille tärkeä... hetkinen, KETKÄ ME?

(Ja ai niin, arvostan jokaista kommenttia)